Kimler Geldi Kimler Geçti

Salı, Mayıs 15

Hayal Etmek Güzeldir :)


Hayal etmek çok güzel.İnsana umut veren, huzur veren ve kendisini  mutlu hissetmesini sağlayan nadir şeylerden.Çocukken doktor,avukat,öğretmen,mühendis olmayı hayal ediyoruz.Bunda ailemizin payı da var tabi.Zengin olmak herkesin hayali.Oysa ressam,piyanist,karikatürist olmayı hayal eden çocuk sayısı çok az.Ya da ben denk gelmedim.
Bence geleceğe dair en güzel hayal topluma yararlı ve faydalı bir insan olmak olmalı.Çocuklarımızı bu bilinçle yetiştirmeliyiz.Bırakalım da mesleklerine kendileri karar versinler.
Daima hayallerimizin peşinden gitmeliyiz.Korkak olmamalı bu hayatta.Cesaretle ve azimle yürümeliyiz hayallerimizin izinde.
Kendimizi kimseye kanıtlamaya ihtiyacımız yok.Kimseye yürekli olduğumuzu göstermeye ihtiyacımız yok.Sadece kendimiz.Önemli olan sadece biziz.Hayal ettiğimiz bir şeyi gerçekleştirmek uğruna attığımız bir adım öylesine güçlü kılacak ki bizi aslında.Büyük işler başarmak için büyük düşünün diyorlar ama büyük düşünmek de küçük düşünmekle başlamıyor mu ki?Her şey küçük bir adımla başlıyor sadece.Hayalleriniz için.Büyük işler başarmak için.Mutlu olmak için.Sadece küçük bir adım yeterli :) 
Diyelim ki güzel bir üniversiteye gitmeyi hayal ediyoruz.Ve gitmek istediğimiz üniversiteyi kazandık.Mezun olurken kimsenin anlayamacağı bir parıltı olacak gözlerimizde.''Çünkü başardım.Çünkü hayalimi gerçekleştirdim ve bu okulu kazandım.Şimdi de mezun oluyorum.'' Bundan daha güzel bir şey olabilir mi?Bir insanın hayallerine kavuşması.E tabi biraz çabalamak da gerekiyor.Çabasız iş olmazmış.Ama başardığımızda her çabamıza değeceğini anladığımızda daha da azimleneceğiz.Daha da büyük işler başaracağız.Başardıkça mutlu olacağız.Mutlu oldukça mutlu edeceğiz hayatı seveceğiz.Hayatın ne kadar güzel olduğunu göreceğiz.Hayal etmek bile bir çaba bu hayatta.Tembel tembel oturmaktan daha iyidir.Hele bir de gerçekleşti mi yenmez artık tadından :) Hayatı güzelleştirmek için hayal edin.Uğrunda çabalayın.Ve hayallerinize kavuşun.Hayat hayal edince güzel :)

E tabi asla gerçekleşmeyecek hayaller de var.Ve hayal kırıklıkları.Ama onlara değinmek istemiyorum.Mutlu umutlu bir şeyler yazmak istedim ortaya böyle bir şey çıktı.


Mesela şu an onunla burada olmayı hayal ediyorum...
Ve artık bu hayalime ulaşmak zor değil... :) 


Aslında insanı en çok acıtan şey ; hayal kırıkları değil.Yaşanması mümkünken,yaşayamadığı mutluluklardı.
Dostoyevski

Aslında insanlar seni hayal kırıklığına uğratmıyor,sadece sen yanlış insanların üzerine hayal kuruyorsun o kadar...
Montaigne

Ya düşlerinin peşine düşmeyi seçersin ya da olanları kabullenmeyi.İyiliklerinle güçlenir,keşkelerinle tükenirsin.Karar senin.
Charles Bukowski


Artık hayallerim suya düşecek diye kaygılanmıyorum.Çünkü onlar düşe düşe yüzmeyi öğrenmişler.
Cemal Süreya

4 yorum:

  1. Hayat hayal edince güzel, diyelimmi o zaman :) tümüyle katılıyorum ve bende gerçekleşmeyen, hayyalerden söz etmek istemiyorum ama olmasa bile hayal kurmak mutlu ediyorsa eğer, devam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyelim aslım diyelim :)
      Keşke gerçekleşseler keşke... İnşallah senin tüm hayallerin gerçekleşir aslım çok temiz bir kalbin var zaten gerçekleşeceğine inanıyorum:)

      Sil
  2. Çok güzel sözler seçmişsin .
    Cemal Süreya'nınkine özellikle bayıldım canım , teşekkür ederim , sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ayy çok güzel bir yazıydı bu..hayal kurmaya bayılırım hele otobüs veya arabadaysam gözlerimi kaparım başımı cama yaslayıp ve kimse alamaz elimden onları:))

    YanıtlaSil

Söylemek istediğin birşey varsa dök içini çekinme :) İyi ya da kötü farketmez burada adam öldürmüyoruz ya! :)