Kimler Geldi Kimler Geçti

Pazar, Şubat 19

Black-Siyah

Dün gece izlediğim film hayatımda izlediğim en dramatik filmdi.Esaretin Bedelini de çok sevmiştim.Gözyaşlarımı tutamamıştım.Ama bu başka abi ya.Neredeyse izlemeye doyamadığım filmleri geçecek durumda o derece yani :p Size empati yapmayı öğreten halinize şükretmenizi daha iyi anlatan bir film yok.O kadar!Sinirlendirmeyin beni yahu.
Filmin afişi budur ağalar.




Adı ne mi?Black.Siyah yani hepiniz biliyorsunuzdur bunu ehe ehe. 


Film Hindistan yapımı.Hep böyle bir küçümseyerek bakardım Hint filmlerine.Ya küçümseme değil de ne bileyim böyle sürekli saçma saçma dans eden insanlar canlanırdı gözümde Hint filmi deyince.Ama artık öyle bakmıyorum.3 idiots ve bu filmden sonra hayır.3 Idıots'a bayılmıştım ya o ne güzel senaryodur öyle.O ne güzel oyunculuktur kardeşim.Bu filmde öyle.Oyuncular harikaydı.Özellikle Michelle'nin küçüklük halini canlandıran kıza hayran kaldım.Çok beğendim.Çok etkilendim.Anlayın artık be çok iyi işte!


Gelelim özetine: 

Hayatını karanlıkta yaşamaya mahkum sağır ve kör biz kızın,öğretmeni sayesinde hayatın abecesini öğrenmesinin konu edildiği,dram yönünün sömürülmeyip sadece ortaya konulduğu,sürükleyici ve izlenesi bir eser.(Burada kesinlikle haklılar)Kızlarına belli kalıpların içerisinde baktıkları için başarılı olamayan bir aileye,öğretmen bakış açısının bolluğuyla karşılık veriyor ki  bu sayede imkansızı -bu da asla öğrencisine öğretmediği bir kelime- başarıyor...


Evet bu sinemalar.com daki yorum girip sizde oradan okuyabilirsiniz.Ama bence yeterli olmamış.Yani daha güzelce anlatsalarmış daha çok ilgiyi çekebilirlermiş filme.Çünkü gerçekten çok kaliteli bir film.Hakkının yendiğini düşünüyorum.

Neyse ben geleyim film hakkındaki düşüncelerime.


Bir anne baba düşünün.
Çocukları oluyor.Ne kadar sevindiklerini düşünün.
Sonra çocuklarının dünyanın güzelliklerini göremediğini ve hiçbir zaman bir kuş cıvıltısını duyamayacağını düşünün.Yani kendinden bir parça olan biricik kızı sağır ve kör.Adı da Michelle.
Onun kapkaranlık dünyasında hapsolduğunu düşünün.Onu anlayamadığınızı ve onun sizi anlayamadığını düşünün.
Çocuğunuzun yemekleri vahşi bir hayvan gibi yediğini etraftakilere saldırdığını kendine zarar verdiğini düşünün.
Bir de çocuğun yerine koyun kendinizi.Herşey karanlık ve herşey sessiz.Nasıl hissedersiniz?
Şu sahnede çok etkilenmiştim.Ailesi kızına çan takmıştı bir inek gibi.Nerede olduğu belli olsun diye sonra öğretmeni çanı hemen çıkarmıştı.Çocuğunuza insan gibi muamele göstermezseniz insan gibi davranmaz demişti.


Bu arada öğretmen kızı eğitmek için gelen kişi.Ama çok değişik bir eğitme tarzı var.Biraz şiddetli.Ama şiddet dediğim kızı dövmüyor yani.Neyse işte bu ailenin hoşuna gitmiyor tabi.Baba adamı kovuyor.Sonra baba iş seyahatine çıkıyor ve 20 gün evde olmuyor.Bu sırada öğretmen gitmiyor.Bana 20 gün verin ona kelimelerin anlamını öğreticem diyor anneye.Annesi ikna oluyor en sonunda.Ama öğretmenin bir şartı var.20 gün boyunca kızını görmek yok.Adam başlıyor buna öğretmeye.Her nesneyi getiriyor.Ona dokundurtuyor ve avcunun içine işaret diliyle yazıyor.Ama kız anlamıyor tabi ilk başta.Sonra annesi süre doldu öğretemedin üzgünüm yarın kocam geliyor o yüzden yarın sabah gitmiş olmalısınız diyor.Sabah oluyor kızı alıyor.Annesiyle öğretmen konuşurken baba geliyor.Hemen gidin bu evden filan diyor.adam eşyalarını topluyor.Sonra kız yine yemeyi eliyle bir hayvanmış gibi yiyor.Ben sana ne öğrettim diyerek koşarak merdivenlerden inip kızı sarsıyor filan düzgün yemesi için..O sırada kız bu adamın üzerine sürahideki suyu döküyor.Burada çok güldüm.Adamın yüz ifadesi çok komik ama :D Adam ben sana gösteririm şimdi suyu diyip bunu bahçeye çıkarıyor ve çeşmeye atıyor kızı.Sonra kızın ilk öğrendiği kelime su oluyor.Daha sonra herşeyi öğretmeye başlıyor.Üniversiteye bile gidiyor kız öğretmeninin sayesinde ve kendi azmiyle.Sonra bir gün öğretmeni gidiyor.Michelle(kızın adı) yıllarca onu arıyor.En sonunda çeşmenin orada buluyor.Ama hiçbirşey hatırlamıyor öğretmen.Bu sefer kız ona herşeyi öğretiyor.İlk öğretti kelime de su :) Öyle yani biraz uzun anlattım galiba.Ama izleyin lütfen izleyin lütfeeen:)




Gelelim film hakkında genel bilgilere.
Filmin adı :Black
Yapımı:2005 Hindistan
Tür:Dram
Süre:122 dakika
Yönetmen:Sanjay Leela Bhansali
Oyuncular:Rani Muckherjee,Amitabh Bachchan,Nandana Sen,Ayesha Kapoor,Sillo Mahava,Chippy Gangjee,Arif Shah,Kenny Desai,Jeroo Shroff 
Senaryo:Sanjay Leela Bhansali 
İmbd puanı :8.0



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söylemek istediğin birşey varsa dök içini çekinme :) İyi ya da kötü farketmez burada adam öldürmüyoruz ya! :)