Kimler Geldi Kimler Geçti

Cuma, Ocak 13

19 Mayıs Atatürkü Anma ve Spor Bayramı onlara batansa Atatürk'ü anma kısmı!

İlk olarak habersiz olanlar için : aşağıdaki linke tık tık.

Olay nedir: 19 Mayıs gölgelendi.


Bugün okulda bu konu hakkında baya konuştuk.Bazı arkadaşlar ne var yani saçma sapan hareketler yapıyorduk zaten kaldırılması iyi olmuş deyince şaşırmadan edemedim.Ben artık harekete geçme zamanıdır diye düşünürken milletin düşündüğüne bak.


İlk önce 19 Mayıs'ın ne olduğunu hakkında bir konuşalım.Milli mücadele için ilk adım atılmış olup Kurtuluş Savaşımızın başladığı gündür.Atamız bu bayramı Türk gençliğine armağan etmiştir.Atatürk Türk gençliğini seviyor ve onlara sonsuz güveniyordu.Ve Türkiye'nin geleceğini bizim yani gençlerin ellerine bırakmaktan çekinmiyordu.Ama biz ne yapıyoruz Atamızın çekinmeden emanet ettiği bayramımız olan 19 Mayıs'ın kaldırılmasına tepki bile göstermiyoruz.Tepkiyi bırakın umursamıyoruz üstüne üstelik iyi olmuş diyoruz.Ayıp ya vallahi ayıp.Bu kadar kör olmayın artık.Sindire sindire her istediklerini yapıyorlar.Lan hani şeriat gelecekti hani hala gelmedi ehe ehe diye espri yapan gerizekalılar yavaş yavaş geliyor tehlike farkında değilsiniz.Şeriat yarın kapınızı çalıp bak ben geldim mi diyecek ha sizi gidi sığır sürüsü.İlla birisi çıkıp bak getirdik deyince mi farkına varacaksınız bir şeylerin.

Anlamadığım bir şey var.Şu ana kadar 19 Mayıs kutlamalarında kimse donarak ölmedi neden birden bire değiştiresiniz geldi.Demek ki öyle olması gerekiyormuşmuş.Emir büyük yerden tabi.İlk olarak 29 Ekim sonra 19 Mayıs yakında da 10 Kasım'a el attılar mı bu iş tamamdır.Siz ,siz dediğim 19 Mayıs'ı kaldırınca zafer kazanmış edasına bürünen soysuz köpek sürüsü, 19 Mayıs'ı kutlatmayınca 19 Mayısın anlamını,önemini,büyüklüğünü yitirdiğini mi zannediyorsunuz.Sizi gidi pis şerefsizler.

Kimse kimseyi aptal yerine koymasın.Yapılış amacı gayet ortada değil mi yoksa sizler mi malsınız?Belki karşı çıkanlar olacak ne var işte adamlar bizi düşünüyor soğukta hastalanmayalım diye kaldırmışlar ne de güzel etmişler ya da zaten gönülden yapmıyorduk ki  saçma sapalak hareketler yapıyorduk diyenler ya da hoca 19 Mayısa katılanlara yüz veriyormuş biz de katılalım bari diye bunu zorunluluk olarak gören embesiller de.Öyleyse soruyorum sizlere : Hanginiz sabahın köründe  güle oynaya namaza kalkıyorsunuz?

Evet öğrenciler olarak resmi bayramları çoğumuz severek isteyerek kutlamadık.Hocaların notla tehdit etmesi gibi şeyler yüzünden hep bayramlara katılmaya zorlandık.Ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum.Bunun sorumlusu da milli eğitim.Çocukları sabahın köründe soğukta stadyuma kadar yürütmek gibi şeyler hep çocuklarımızın bayramdan soğumasına sebep oldu.Oysa daha güzel ve anlamlı bir şekilde kutlanabilseydi hem çocuklara eziyet olmaz hem de zorunluluktan değil milli duygularla dolmuş bir şekilde içimizden gelerek katılırdık.Ama yapılmak istenen de bu zaten! Bizi soğutmalılar ki hiç tepki göstermeyelim onların yaptıkları her şeye bağlı olalım hiçbir şeye sesimizi çıkarmayalım.Onlar çoban biz koyun misali bizi nereye sürerlerse oraya.


Şimdi gelelim kaldırılmasının çok önemli sebeplerine;

Kutlama törenlerinin hazırlık döneminin mevsim olarak soğuk bir zamana denk gelmesi nedeniyle sağlık sorunlarına yol açması... Bak sen ya canım benim gözlerim yaşardı cidden ne kadar düşünmüşsün beni öyle:( Peki ya köydeki okullarda soğuktan donan çocuklar onları da düşünüyor musun?Madem bunu bir neden olarak öne sürüyorsun onları düşünmen gerekir önce sonuçta biz bir iki ay üşüyoruz alt tarafı ama onlar sürekli soğukla savaş halindeler.Ama nedense bu değil de bir iki aylık üşüme senin gözüne batıyor.Allah allah acaba neden(!)
Çalışma süresinin uzun olması nedeniyle öğrencilerin derslere ilgisinin azalması... Vay be  ne kadar da düşünceliler görüyor musunuz? Peki şimdiki sınav sistemi öğrencileri çok mu mutlu ediyor.Sırf ilerde aç açıkta kalmamak için köpek gibi çalışan öğrenciler çok mu mutlu? Ben de bir öğrenciyim ve açıkçası mutlu  olduğum söylenemez.Sürekli daha fazla çalışmamız gerekiyor.Neden?İş bulabilmek için.Sistem böyle senin yeteneğin olup olmaması önemli değil eğer yeteneğinin peşinden gidiyorsan iş bulamayacağın kesin beş parasız kalırsın ortada.O yüzden doktor mühendis hakim olmak zorundayız.Okulda son sınıf öğrencilerini teneffüse çıkarken görmedim şu ana kadar.Tuvalete gitmek için bir iki kez görmüşümdür belki.Sürekli ders çalışıyorlar nefes bile almadan.Neden bu eğitim sisteminde bir yer bulabilmek için.Sınavda kopya olduğu iddiaları ortaya atılmıştı.Bu öğrencilerin derslere olan ilgisinin azaltmadı mı motivasyonunu düşürmedi mi?Bir iki  aylık çalışmayla mı bozuldu öğrencilerin motivasyonları bak sen şu işe.


Alt tarafı iptal edilmiş bunda art niyet arayacak bir şey yok bence  diyenler Allah aşkına birazcık aklınız ve mantığınız varsa benim art niyetli olmadığımı anlarsınız.Bunları yazarken bile korkmak değil de tedirginlik hissediyorum ya polis bir gün benim de kapıma dayanır diye...İşte özgürlük de budur ya zaten!Başka diyeceğim bir şey yok. 



2 yorum:

  1. eline sağlık. baştan sona katılıyorum.
    -
    hemera

    YanıtlaSil
  2. Hemera teşekkür ederim.Aynı fikirde olmamıza sevindim :)

    YanıtlaSil

Söylemek istediğin birşey varsa dök içini çekinme :) İyi ya da kötü farketmez burada adam öldürmüyoruz ya! :)