Kimler Geldi Kimler Geçti

Çarşamba, Ocak 18

Asla Vazgeçmem























Yazar : Miriam Ali

Çeviri : Mehmet Harmancı 
Yayınevi: Güncel Yayıncılık
Yayın Yeri ve Yılı: İstanbul, 1995


-Bir kadın düşünün...
-Gencecik bir insanı...

-Yaşamını bir arapla birleştiriyor...

-Arabın islam geleneği diye,çocuklarına ve karısına karşı bunca yaşattığı acıları...

-Bu kadının çocuklarını kurtarma mücadelesine adadığı 30 yılını...

-Bunu kendi yaşamınız olarak düşünün,kendi kanınızdan birinin başına geldiğini düşünün.yabancı bir erkeğin kızınıza dokunduğunu,ırzına geçtiğini,onu dövdüğünü,hamile bıraktığını ve sonra o acı çekerken yüzünüze bakıp kendisinden emin bir halde güldüğünü düşünün.kendi çocuğunuzun bu ölçülere sığmayan,vahşete katlandığını düşünün.

Onun bir köle gibi yaşadığını düşünün.

-Ne yapardınız?

-Pes mi ederdiniz?

-Unuturmuydunuz?


Bu kitabı özellikle paylaşmak istedim.Kitap  263 sayfa.Ben şu an 100. safyadayım.O kadar etkiledi ki beni sanki ben yaşıyormuşum gibi tepkiler veriyorum.Miriamla birlikte ben de sinir krizi geçiriyorum.Ama onun yerinde olsaydım bu kadar tepkisiz kalamazdım.Bu kadar güçsüz olmazdım.Tabi onu o dönemle düşünmek gerek kadını takdir ediyorum ama bir yandan da engel olamıyorum kendime.Kitabın bazı yerlerinde gözyaşlarınızı tutamıyorsunuz.Yani en azından bana öyle oldu.Çevremdeki herkese okumasını öneriyorum.Daha kitabı bitirmedim ama gerçekten çok etkileyici.Kütüphanede bir kadının çağdaş köleliğe karşı savaşı yazısı gözüme takıldı  hemen bu kitabı almalıyım dedim ve aldım.Daha bir gün oldu ve 100. safyadayım düşünün yani.Üstelik böyle olmasına rağmen herkese öneriyorum.Lütfen siz de okuyun.Okuyun ve ne kadar şanslı olduğunuzu görün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söylemek istediğin birşey varsa dök içini çekinme :) İyi ya da kötü farketmez burada adam öldürmüyoruz ya! :)